Meniu C.R.J.A

Servicii juridice



Radio Folk Art

Asculta Radio Folk Art

Crestinism Ortodox

Banner
Acasă Actualitatea Juridica
Actualitatea Juridica
Desfasurarea Medierii Imprimare

Procedura de desfasurare a medierii este reglementata de Legea Nr. 192 din 16 mai 2006 privind medierea şi organizarea profesiei de mediator, mai exact de Art. 50 – Art. 55.

Astfel:

  " ART. 50

   (1) Medierea se bazează pe cooperarea părţilor şi utilizarea, de către mediator, a unor metode şi tehnici specifice, bazate pe comunicare şi negociere.

   (2) Metodele şi tehnicile utilizate de către mediator trebuie să servească exclusiv intereselor legitime şi obiectivelor urmărite de părţile aflate în conflict.

   (3) Mediatorul nu poate impune părţilor o soluţie cu privire la conflictul supus medierii.

   ART. 51

   Medierea are loc, de regulă, la sediul mediatorului. Dacă este cazul, medierea se poate desfăşura şi în alte locuri convenite de mediator şi de părţile aflate în conflict.

   ART. 52

   (1) Părţile aflate în conflict au dreptul să fie asistate de avocat sau de alte persoane, în condiţiile stabilite de comun acord.

   (2) În cursul medierii părţile pot fi reprezentate de alte persoane, care pot face acte de dispoziţie, în condiţiile legii.

   ART. 53

   Susţinerile făcute pe parcursul medierii de către părţile aflate în conflict, de persoanele prevăzute la art. 52 şi la art. 55 alin. (1), precum şi de către mediator au caracter confidenţial faţă de terţi şi nu pot fi folosite ca probe în cadrul unei proceduri judiciare sau arbitrale, cu excepţia cazului în care părţile convin altfel ori legea prevede contrariul. Mediatorul va atrage atenţia persoanelor care participă la mediere în condiţiile art. 52 asupra obligaţiei de păstrare a confidenţialităţii şi le va putea solicita semnarea unui acord de confidenţialitate.

   ART. 54

   (1) Dacă, pe parcursul medierii, apare o situaţie de natură să afecteze scopul acesteia, neutralitatea sau imparţialitatea mediatorului, acesta este obligat să o aducă la cunoştinţa părţilor, care vor decide asupra menţinerii sau denunţării contractului de mediere.

   (2) Mediatorul are dreptul să închidă procedura de mediere, procedând potrivit dispoziţiilor art. 56, care se aplică în mod corespunzător. În această situaţie mediatorul este obligat să restituie onorariul, în parte, în condiţiile stabilite prin contractul de mediere.

   ART. 55

   (1) În cazul în care conflictul supus medierii prezintă aspecte dificile sau controversate de natură juridică ori din orice alt domeniu specializat, mediatorul, cu acordul părţilor, poate să solicite punctul de vedere al unui specialist din domeniul respectiv.

   (2) Atunci când solicită punctul de vedere al unui specialist din afara biroului său, mediatorul va evidenţia doar problemele controversate, fără a dezvălui identitatea părţilor."

Pentru mai multe detalii sau pentru a putea lua legatura cu un mediator profesionist accesati: www.mediatori-romania.ro

 
Cum poti depunde o petitie sau o sesizare la Avocatul Poporului Imprimare

Institutia Avocatul Poporului a fost una dintre structurile institutionale noi, create prin Constitutia din 1991, alaturi de Curtea Constitutionala, avand drept scop apararea drepturilor si libertatilor persoanelor fizice in raporturile acestora cu autoritatile administratiei publice. Institutia a fost infiintata prin Legea nr. 35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului.
Avocatul Poporului reprezinta institutia care detine obligatia de a gestiona situatiile in care cetatenilor li se incalca drepturile si libertatile.

Principalele atributii ale Avocatului Poporului:
 
1. activitatea de solutionare a petitiilor;

2. activitatea privind contenciosul constitutional:
a. formuleaza puncte de vedere, la cererea Curtii Constitutionale;
b. poate sesiza Curtea Constitutionala cu privire la neconstitutionalitatea legilor, inainte de promulgarea acestora;
c. poate sesiza direct Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a legilor si ordonantelor;

3. activitatea privind contenciosul administrativ: poate sesiza instanta de contencios administrativ, in conditiile legii contenciosului administrativ;

4. promovarea recursului in interesul legii in fata Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cu privire la problemele de drept care au fost solutionate diferit de instantele judecatoresti, prin hotarari judecatoresti irevocabile;

5. prezinta celor doua Camere ale Parlamentului rapoarte, anual sau la cererea acestora; rapoartele pot contine recomandari privind modificarea legislatiei sau masuri de alta natura pentru ocrotirea drepturilor si libertatilor cetatenilor;

6. prezinta rapoarte presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului sau, dupa caz, primului - ministru, in cazurile in care constata, cu prilejul cercetarilor intreprinse, lacune in legislatie sau cazuri grave de coruptie ori de nerespectare a legilor tarii;

7. Avocatul Poporului poate fi consultat de initiatorii proiectelor de legi si ordonante, care, prin continutul reglementarilor, privesc drepturile si libertatile cetatenilor, prevazute de Constitutia Romaniei, de pactele si celelalte tratate internationale privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte.
 
Institutia Avocatul Poporului isi exercita atributiile:
- din oficiu
- la cererea:
a. persoanelor fizice - fara deosebire de cetatenie, varsta, sex, apartenenta politica sau convingeri religioase
b. societatilor comerciale
c. asociatiilor
d. altor persoane juridice

Petitiile catre Avocatul Poporului pot fi inaintate de orice persoana fizica, de catre o societate comerciala, de asociatii si de orice alte persoane juridice.

Atentie! Petitiile inaintate catre Avocatul Poporului nu pot contine, ca obiect al petitie, actele si faptele deputatilor si senatorilor, Curtii Constitutionale, autoritatii judecatoresti, Presedintelui Romaniei, Consiliului legislativ sau Guvernului (exceptie facand legile si ordonantele).

Petitiile inaintate catre Avocatul Poporului trebuie sa contina numele si domiciliul persoanei care inainteaza, informatii cu privire la drepturile si libertatile incalcate, autoritatea administrativa sau functionarul public si dovada intarzierii sau refuzului autoritatilor administratiei publice de a rezolva legale petitia.

Petitia scrisa va fi inaintata personal, prin mandatar, prin posta, posta electronica sau fax.

Petitia poate fi transmisa si oral in cadrul unei audiente, la solicitarea petitionarului sau prin dispecerat, la numerele de telefon 021.312.71.34 / 021.312.94.62


 Mai multe informatii cu privire la petitiile inaintate catre Avocatul Poporului pot fi extrase din Legea nr. 35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului si din Regulamentul de organizare si functionare a institutiei Avocatul Poporului

 
Curtea de Justitie a Uniunii Europene a declarat ilegala Taxa Auto din 2012. Aflati modalitatea de recuperare a banilor! Imprimare

Taxa auto instituita de Guvernul Romaniei in anul 2012 a fost declarata ca fiind ilegala, prin intermediul unei ordonante date la inceputul lunii februare, de catre Curtea de Justitie a Uniunii Europene.

CJUE a declarat ca taxa de poluare contravine reglementarilor europene, romanii neputand sa achite o taxa pentru masinile achizitionate din UE, statul nostru fiind deja membru.

In consecinta, cei care au achitat taxa auto instituita in anul 2012 isi pot recupera banii in instanta, in conditiile in care vor depune mai multe documente care sa dovedeasca plata taxei catre FISC (Administratia Finantelor Publice).

"Articolul 110 TFUE trebuie interpretat in sensul ca se opune unui regim de impozitare precum cel instituit, apoi circumscris de reglementarea nationala in discutie in litigiile principale, prin care un stat membru aplica autovehiculelor o taxa de poluare care este astfel stabilita incat descurajeaza punerea in circulatie, in acest stat membru, a unor vehicule de ocazie cumparate din alte state membre, fara insa a descuraja cumpararea unor vehicule de ocazie avand aceeasi vechime si aceeasi uzura de pe piata nationala", arata ordonanta Curtii de Justitie a UE.

Astfel pentru, restituirea taxei de poluare se poate face numai pe calea instantei de judecata, prin promovarea unei cereri de chemare in judecata formulata in contraductoriu cu administratia finantelor publice (ANAF) si administratia fondului pentru mediu (AFM).

Documente obligatorii pentru a recupera sumele achitate din taxa auto, sunt: cartea de identitate a masinii in copie, prezentand si originalul in instanta, in vederea stabilirii conformitatii, contractul de vanzare-cumparare a autovehiculului, decizia de impunere a platii taxei de poluare eliberata de Administratia Financiara competenta si dovada platii taxei de poluare (chitanta de plata).

Daca va regasiti in aceasta situatie si sunteti in posesia documentelor enumerate mai sus nu ezitati sa ne contactati si vom recupera pentru dumneavoastra pe caile legale aceasta taxa.

 


Limba

Spot C.R.J.A

Parteneri









]

Lege Start

]












Sondaj

Cum vi se pare noul site?
 


Avocat Anghel

Adresa: Intrarea Aniversarii nr. 39A
Etaj 2,biroul 27A, sector 3, Bucuresti

Tel: +4 0788 434 000
Fax:+4 0318 177 390


office@anghelavocat.ro

avocat@anghelavocat.ro

www.anghelavocat.ro


Fundatia Folk Art

Adresa: Intrarea Aniversarii nr. 39A
Etaj 2,biroul 27A, sector 3, Bucuresti

Tel: +4 0788 434 000
Fax:+4 0318 171 793


office@fundatiafolkart.ro

www.fundatiafolkart.ro



Stiinte Juridice

Adresa: Intrarea Aniversarii nr. 39A
Etaj 2,biroul 27A, sector 3, Bucuresti

Tel: +4 0788 434 000
Fax:+4 0318 177 390


office@stiintejuridice.ro

avocat@stiintejuridice.ro

www.stiintejuridice.ro


CBCIRSM

Adresa: Intrarea Aniversarii nr. 39A
Etaj 2,biroul 27A, sector 3, Bucuresti

Tel: +4 0788 434 000
Fax:+4 0318 177 390


office@romania-sanmarino.ro

www.romania-sanmarino.ro



Copyright © 2011 Centrul de Resurse Juridice Aplicate in Drept Intern, Comunitar si International.
Creat de Web Design Arad.

Certificat Web

Site optimizat pentru: